Khamis, 25 November 2010

KITA dan EGO

SELAMAT MENDUDUKI PEPERIKSAAN 
DAN 
SELAMAT BERCUTI KEPADA RAKAN-RAKAN 
AT23 BATCH 1 
PENDIDIKAN SENI UPSI


Salam Sahabat semua
Dalam meniti kehidupan seharian, menjaga hubungan sesama manusia adalah perlu. Selagi kita bernafas selagi itulah perhubungan terus berpanjangan.
Bila sikap ego, dengki dan iri hati menguasai diri, tanpa disedari ia telah menanam satu titik hitam dalam hati. Terdetik dalam diri ambo, susahnya nak jumpa kawan-kawan 1 fakulti, kumpul ramai-ramai dan berbincang, ukhuwah dalam mengukuhkan silaturrahim.



Cuti Semester mula menghampiri, mungkin dalam diri kita hanya kampung dalam fikiran. Tapi tidak mengapa lah sebab normal bagi mana-mana pelajar seperti ambo dan rakan-rakan yang lain. Ambo sekadar terluah dari fikiran, kenapa susahnya kita untuk bersatu dalam satu kumpulan,, masing-masing betul-betul dengan hal sendiri. Hari kuliah tidak kisah lah tapi kalau hujung minggu nak diadakan sesuatu aktiviti mesti ada ungkapan

1. Penting ker,,,?

2. Nak buat aper, malas la,,,

3. Kalau kirim kat orang boleh tak,,,?

4. Semua perlu terlibat ker,,,,?

5. Benci la paksa-paksa orang nie,,!!!

dan ini adalah perkara wajib keluar dari mulut, tambah-tambah lagi mahasiswi.




TANPA mereke sedari, mereka sebenarnya menolak pengalaman. menolak sesuatu yang boleh dijadikan sebagai panduan bila sudah habis belajar nanti dan INILAH realitinya hidup seorang manusia yang bergelar pelajar Universiti atau dipanggil MAHASISWA/I.
Ambo tiada sebarang niat yang tidak baik, tapi kita adalah bakal GURU, dan kenapa serta tiada jalan penyelesaian kah?

fikir dan fahami, tiada yang tersirat dalam catatan ini, jelas dan terang,,,


Ada bantahan?



p/s : harap nanti apa bila cuti sem berakhir, situasi ini cuba la kurangkan atau hapuskan dalam diri mahasiwa mahasiswi.

3 ulasan:

  1. hurmmm...tambah2 lagi mahasiswi~~
    hope At23,,lbiyh matang lpas niyh...

    BalasPadam
  2. it's up 2 u..Manusia mmg xleh nk dipaksa..Tp harus diingat, hidup umpama roda yang senantiasa berputar..Adakalanya kita begitu selesa berada di atas sana dan harus diingat jika kita tiba2 berada dibawah....!!??tiada sesiapan pn akan pandang dan ketika itu, PENYESALAN HANYA SIA-SIA...

    BalasPadam
  3. btul tu bro hezal, tp lau kite bicara pasal kebenaran, perit nk trima pastu bantah, padahal mmg betul pom,,,,

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails