Isnin, 15 November 2010

KELUHAN CIKGU SENI

Salam kepada semua

hari ni, ambo pegi ex-skool ambo dulu.

SMK TENGKU PANGLIMA RAJA PASIR MAS.

Teringat gak kat cikgu-cikgu n junior2 aku,,,ahaha,,,

Motif p skolah hari ni nk cari cikgu seni, cari sumber sikit, nk tye kot2 dye thu sape-sape yang bley buat anyaman, sbb sem depan amek anyaman. Lau dpt blajar ckit2 pasal anyaman ok la tu.

Hampir sepagi ambo kt skolah ambo. tetibe lak ujan lebat, bual-bual la dulu dengan cikgu-cikgu, dah lame xjumpe dyeorg.

alang-alang dah p skolah tu, sempat gak la shoot ckit2,,hahhaa.

Banyak yang dah berubah, sepeninggalan hampir 2 tahun tapi normal la sebab semuanya akan berubah dan sesiapa saja akan berubah.

Medan Ilmu

Dulu tempat ini adalah Taman Sains dalam sangkar,
tapi tiada siapa yang uruskan selepas
cikgu Biologi aku iaitu Cikgu Ropayah pencen.


Pandangan dari Medan Ilmu, sebelah kiri tu adalah pejabat dan
sebelah kanan adalah bilik guru


Ini Kantin Sekolah ambo, dah cantik sikit,,,hi4


Tempat Parking motorsikal pelajar, dulu tempat ini adalah gelanggang Petanque
tapi tiada pelapis untuk sukan ini lepas ambo.
Sedih gak sebab pencapaian Petanque mase tu agak baik tapi tidak mendapat
perhatian daripada pihak sekolah.

Masa ambo jumpa cikgu seni ambo tu, bual-bual ngan dia kejap. Lepas tu, terluah isi hati beliau yang menyatakan seni kat sekolah ambo tidak begitu ceria, beliau bagitau subjek seni kat sekolah ambo ni untuk student kelas bawah (corot),, so korang paham2 la kan,,kebanyakan mereka kurang berbakat lepas tu malas plak wak keje, so, tiada karya yang baik dihasilkan.
Ambo pom terasa gak, camna la perasaan bila dapat mengajar pendidikan seni lepas belajar nanti. Beliau bagitau gak pihak sekolah mohon supaya dia mengajar tingkatan 6 subjek pendidikan seni tapi sebab hanya dia lah satu-satunya guru pendidikan seni kat sekolah ambo, jadi dia terpaksa tolak permohonan itu kerana tiada bantuan tenaga pengajar yang lain. Cukuplah untuk peringkat SPM sahaja...hurmm.

(buat mase ni, Pendidikan Seni STPM tiada di sekolah ambo, ambo seorang je tersesat jadi cikgu seni,,ahhahaha)

Ambo sempat shoot Bilik Pendidikan Seni yang kecil dan biasa ni tapi masih gah untuk melahirkan pengkarya, mungkin...?


Cikgu Nik Saodah, cikgu Pendidikan Seni

dari pintu masuk, yang duduk tu, kawan ambo, Hafizal ( student Fizik, UPSi sem 5)

sebahagian karya pelajar


sebahagian karya pelajar

karya pelajar

itu saja untuk hari ini, bagi pencinta seni dan bakal guru Seni,, apa yang perlu anda lakukan supaya subjek Seni bukan sekadar subjek yang biasa tapi ianya mampu melahirkan luarbiasa.


*p/s : seni itu indah. segalanya adalah kerana seni.

4 ulasan:

  1. seni itu indah!
    kadangkala mendamaikan~

    BalasPadam
  2. seni~~~
    bnyk mmberiku pngalaman...

    BalasPadam
  3. ~teringat kembali memOri2 lame~
    yg x akaN d LupekaN 4EVer n EveR....

    BalasPadam
  4. termenung seketika membaca n3 ini,,,,skolah aku,,,hhaha

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini
Related Posts with Thumbnails