Rabu, 11 Januari 2012

PENYERAHAN TERAKHIR...

Sepanjang 3 sem kat UPSI, sem ni asenyer yang banyak kerenah sikit. Bermacam hal yang berlaku sampaikan ada sesetengah perkara cukup mengganggu emosi terutamanya ketika minggu-minggu exam. 


Hari ini tanggal 11 Januari 2012 tepat jam 5.17 petang, tugasan terakhir telah selamat diserahkan kepada pensyarah ( Dr. Roskang Jailani ) untuk subjek Kreativiti Dalam Seni Visual. Semua kawan2 yang bukan dari Pendidikan Seni hairan, hujung sem masih ada lagi assignment.  Betul, memang ada lagi sebab kebanyakkan kursus yang ditawarkan dalam Jabatan Seni tidak mempunyai peperiksaan tetapi projek akhir. Sebab itulah juga ada sesetengah pelajar seni akan bercuti lebih lama daripada pelajar kos lain...hu4.

---------------------------------------------------------

Tadi, masa hantar assignment, saya diTEGUR oleh Dr Roskang kerana hantar lambat sepatutnya dia terima kesemua tugasan tu pada waktu pagi. "Nak buat macam manakan, 1 kumpulan bukan 5 orang tapi 35 orang, so, bermacam kerenah la semasa nak hantar assigment tu." Tapi Allhamdulillah, sebab subjek nie tidak melibatkan penggunaan duit yang banyak kerana sekadar beli sekeping CD dan semua tugasan pelajar dikumpulkan dalam satu CD. Senangkan? haha,,,, save our earth...huhu. Ada seorang je teman yang tak hantar tugasan, kenapa? saya sendiri pun tak tahu, orang lain semuanya bertungkus-lumus menyiapkan tugasan tapi boleh pulak dia duduk bersahajakan?...

Terasa lega sekejap kerana yang wajib dalam pengajian sem ini telah selesai tetapi "tugasan lain masih beratur menunggu untuk dilangsaikan"... Tugasan apa? mesti anda tahu bahawa ianya adalah soal kehidupan dunia dan kehidupan akhirat...bukan?

----------------------------------------------------------

Selesai semua tugasan baru la kami ( Jo, zamey n mirul ) pegi keluar makan. Makan? yes... makan. Setelah dari pagi sampai tengah hari, tengah hari sampai petang tunggu kawan2 meng"emel"kan segala bagai tugasan yang diperlukan. Kekadang kesal juga dengan sesetengah kawan nie, ada yang tidak mahir tentang penggunaan emel, print skrin dan segala bagai berkaitan dengan menda mudah nie. Bukan mengutuk tetapi realiti yang aku alami sekarang nie. Tapi demi kawan, dengan sabarnya aku ajar ( klau aku sempat, kekadang kwn2 y lain juga membantu,,,ahah itulah gunanya kawan...syg kawan ketat2,,,ahahha ) [jgn marah yerr kwan2...hi3]



makan-makan kat kedai siam. Bersebelahan SMKJ Katolik. Tanjong Malim.

------------------------------------------------------------------------------------

Balik terus ke kolej selepas makan, planning nak balik umah,, tup tup, singgah kat tepi sungai KHAR bersebelahan Bahtera Arked. Lepak ngan geng2 nie. Junior-junior pom ade jugak...hu3.. ok la..





lepak2 je la,, exam dah abis kan,,,huhuu

oklah teman, tu je untuk celoteh petang nie,,hu3... (jarang taip panjang nie,,,hahah)


p/s : malam je meeting, meeting je malam.. hak2..

8 ulasan:

Related Posts with Thumbnails