Selasa, 29 Mei 2012

SEMACAM SERBA SALAH


Makin lama mengalami kehidupan, makin banyak kesangsian...
Diri aku kekadang tidak utuh menempuh perjalanan dan mentafsir kemas akan setiap pandangan. Kekadang aku merasakan aku semacam bagus TAPI aku lebih merasakan aku tidak cakna persekitaran samaada hubungan sesama rakan mahupun reaksi pada diri sendiri. Terasa makin jauh dan semacam serba salah. Semua perkara ada sahaja yang tidak kena waima perkara yang remeh. Aku tidak mampu tampil dengan cara yang seakan sempurna. Cacat cela mesti terselit pada diri yang jelas orang lain boleh lihat.

Dalam melangkah pada waktu-waktu yang pantas, aku semacam tidak mampu mengejar setiap kemajuan rakan-rakan aku. Seolah-olah aku dirundum kegagalan disebalik reaksi aku tanpa wajah kecewa dan penyesalan. Dalam hati siapa yang tahu kan? Ada masanya aku mahu mengalah, mahu melangkah pergi dari landasan yang aku lalui sekarang.. Patah balik? Tak mungkin sama sekali...!! yang pasti aku bukan lagi seperti dulu... yang punya waktu-waktu gemilang DAN disambut dengan cemerlang...

Hari ini aku luahkan kisah terpendam di hati...
Hidup sentiasa merasa gundah...
Hari esok entah hidup entah mati...
pada wajah senyuman terukir indah...

~Matt Freud~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails