Ahad, 1 April 2012

ADAKAH IANYA "APRIL FOOL"...?

Asalam blogger sekalian.

Sekarang jam 4.41 minit pagi. Aku masih tidak melelapkan mata. Baru je sampai ke Kolej...
Seharian berjalan seorang diri merayau di Kota Metropolitan.... Kamera bawak tapi mase naik komuter nak balik Tanjong Malim, baru aku bukak..haahah.

Alkisahnya...
Hari ni aku naik train baru... cantik, luas, kemas, laju....kaannnn..hu4.

Komuter SCS

Perjalanan balik ke Tanjong Malim...hurmmm ok la pada mulanya, smooth je xde masalah. TETAPI nak dipendekkan cerita, sampai je kat Stesen Sg. Buloh jam 10.30 malam, Komuter SCS ni sistemnyer terpadam....huh...!!

mamat bangla nie tetiba angkat kepala n pandang kat kamera aku siot...!!ahahh

Ingatnye kejap je.. Tapi berlanjutan sehingga jam 1pagi.. adoi.. tension siot tapi muka time tu still selamba seyy...ahahah

Pada masa tu para penumpang mula bersungut tak puas hati sebab difahamkan oleh pihak komuter, perkhidmatan ditamatkan di Sg Buloh.. laaa.. apa kejadah nak tido kat situ...Bas dah xde, kereta sapu plak tetiba kasi harga tambang BAIK PUNYER...!!

Penumpang dah mula melilau tak tau nak kemana...hhihihihi

Keadaan di Stesen Sg Buloh makin gamat bila ade penumpang yang menjerit2 ala-ala demo kat Pintu Utama UPSI (tokok tambah kasi sedap cerita,,,ahah) tak puas hati atas apa yang berlaku. Mana tidaknyer, Train baru kot.. putih bersih berkilau lagi tau... boleh plak buat hal....

Tetiba...aku terdengar perbualan budak2 mane ntah. Budak skolah  kot sbb tgok diorg pegang goodies bag "Jom Masuk U". Diorg cakap.. ni pihak Komuter nak buat APRIL FOOL ka kat semua penumpang....ahahah.. aku tergelak sesorang...ahahah. Boleh pulak difikir budak2 nie.... (^__^)


Komuter SCS kosong, lampu terpadam dan pintu terbukak...

Sekali aku tgok pegawai2 Komuter kt Sg Buloh hampir semua kena marah, kutuk2 oleh penumpang sampai aku tgok diorg pun macm blur2 tak tau nk buat apa. Pastu, boleh pulak semua train tu di jadikan Train Hibrid dan ditarik ke KL Sentral untuk ambil penumpang dan patah balik ke Sg. Buloh..... Alkisahnya... Sejuk siot duduk kat stesen tu...huk3. Nasib baik aku bawak sweater...

Macam2 ulasan aku dengar dari para penumpang. Itu ini begitu begini, kononnya hebat merancang la katakan..ahaha. Tapi persoalannya, nak salahkan siapa? Komuter SCS yang baru beroperasi boleh mengalami kegagalan sistem. Katanya ada kabel laluan yang meletup, entah ya entah tidak.... Tapi para pegawai still berusaha supaya semua penumpang dapat meneruskan perjalanan walaupun tersangat lewat..!!    


Terima kasih Pegawai KTM Komuter

Aku setting kamera cam gampang...ahhaha..
Masa ni pegawai Komuter sedang menyambung kepala Train untuk dijadikan Train Hybrid...

p/s : Si batu api ni memang nak kena lempang, orang cakap sabar..dia nya ada je nak suh orang lain panas hati...shiall.. kan sebutkan nanti jadi isu perkauman pulak...huk3. Peace No War... (^__^)

Penat kakiku berjalan membawa aku melihat Kotaraya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails