Sabtu, 10 Mac 2012

TERLUPA MEMBUATKAN KITA TERJUN KE NERAKA

Kehidupan hari ini, adakalanya memberi seribu kebahagiaan yang tiada tandingnya dengan hari yang sudah pun berlalu. Hingga kita terlupa akan siapa yang memberikan nikmat kegembiraan,kebahagiaan hari ini. Ada masanya terlalu banyak cabaran yang harus kita tempuh, menyilang angin dugaan yang perlu kita lalui dengan nilai ketabahan dan kewarasan sebesar hama. Harapkan segala perjuangan hidup hari ini tidak tertewas lagi akan dek godaan iblis dan syaitan seperti hari-hari semalam pernah kita alami.


Hari ini, ada lagi kehidupan yang Allah Ta'ala muliakan buat kita. Memberi 1 nikmat yang jarang sekali kita syukuri. Untuk kita teruskan hidup, mencari jalan bekal buat hari yang terakhir untuk kita bawa di kemudiannya. Ketekanan mungkin mula membayangi jiwa kita. Rasa tertekan sehingga kita terasa ingin minit hidup ini dipercepatkan agar apa yang di rasakan ketika ini tidak lagi di rasakan lagi selepas ini. Mungkin titisan air mata mampu melegakan segala-galanya. Tapi sampai bilakah harus aku menangis dalam diam. Sedangkan perjalanan hidup ini masih panjang yang perlu aku tempuh.

Hari ini juga mungkin kita bergembira mengejar dunia yang hanya sesaat beerti buat kita semasa ada hayatnya. Hingga kita terlupa akan siapanya tuhan yang mencipta kita dan alam sekelilingnya. Membolot segala rezeki yang terhidang di depan mata hingga terlupa dengan siapa harus kita berikan lebihan rezeki tersebut yang kita miliki hari ini. Semuanya atas makna terlupa. Terlupa yang membuatkan kita terjun ke neraka - ARM

# Kadangkala terlupa malaikat sedang memerhatikan kita.
-Aku yang terlalu banyak berdosa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini
Related Posts with Thumbnails