Ahad, 15 September 2013

WAYANG : LAGENDA BUDAK HOSTEL

Kali ni aku begitu bermood nak berstory pasal wayang, biasanya jarang ataupun xpernah sebenarnya aku nak bercerita pasal wayang yang aku tengok tambah-tambah cerita melayu...haha.. poyo dak? tak dak aihh... aku saja ja....


So, straight to the point... tadi aku ke 1Plaza Kuala Selangor. Tengok wayang tapi sebelum tu p layan bowling dulu...heheh.


Overall cerita Lagenda Budak Hostel  memang best tapi kan awal2 tu aku ingat Lagenda Budak Setan....huhuhu. Lokasi penggambarannya adalah di Sekolah Menengah Sains Hulu Selangor kt Batang Kali. Tempat yang sepatotnya aku praktikal dulu. Yang ni third choice punya.. last2 aku balik pada first choice...ahahah....

Jalan cerita buat aku tertarik sebab aku pun dulu budak hostel, so, feeling apa yang berlaku dalam cerita ni sedikit sebanyak terkias jugak kat aku... tapi bab nanges2 kerana pompuan tu tak dak la tjadi kt aku...part buli2 tu haaaaa..... (nak cakap aku ni penah jadi mangsa buli la nehhh...ahaha) tapi orang yang buli aku last2 jadi kawan aku jgak...hahahaah

Ada satu part tu seyes aku xbrape suka....tapi mungkin pengarah filem ni nak suh nampak klimaks kot pada cerita ni....mungkin la...Part Seroja kena culik dalam skolah... owhhh.... agak laaa xlogik tapi mungkin penyedap cerita kot.... Walau bagaimanapun, kombinasi jalan cerita tu menampakkan ade kesinambungan kerana punca penculikkan disebabkan oleh dendam.. so,, boleh la diterima walaupun nampak tak logik...hehe

Paling best part menyanyi, Aku ingat Put dan Kodan tu yang berangan, rupanya Seroja...hahaah...ahah.. best kot... aku pun wonder jgak... heaven la kan...ahha..

Akhir sekali, yang xtgok lagi tu... p la tgok yer... support la industri tempatan... Apa pun, tarikan filem ini sudah tentu Nora Danish yang melakonkan watak Seroja. Comel wei Nora pakai baju sekolah.ahahahaha



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails